CBD pentru insomnie: beneficii, efecte secundare si tratament

Cannabidiolul – cunoscut si sub numele de CBD – este unul dintre principalii canabinoizi din planta de canabis. Canabinoizii interactioneaza cu sistemul dvs. endocannabinoid, care ajuta corpul sa mentina o stare de echilibru sau homeostazie.

Spre deosebire de tetrahidrocanabinol (THC), CBD nu este psihoactiv, ceea ce inseamna ca nu are acelasi efect. In schimb, are o serie de beneficii pentru sanatate, cum ar fi reducerea convulsiilor in randul persoanelor cu epilepsie si ameliorarea durerii din diferite afectiuni.

Unele cercetari si dovezi anecdotice sugereaza ca CBD va poate ajuta, de asemenea, sa dormiti mai bine. Iata ce trebuie sa stiti despre utilizarea CBD pentru somn.

Ce spun cercetarile despre CBD si somn

Pentru a intelege daca CBD poate imbunatati somnul, trebuie mai intai sa intelegem ce factori cauzeaza insomnia.

Potrivit cercetarilor, insomnia poate fi cauzata de:

  • tulburari de sanatate mintala, cum ar fi anxietatea, tulburarea de stres posttraumatic ( PTSD ) si depresia
  • medicamente, care va pot perturba ciclul somn-veghe
  • conditii fizice, cum ar fi durerea cronica si sindromul picioarelor nelinistite
  • cofeina, mai ales cand este consumata tarziu
  • factori de mediu, cum ar fi zgomote puternice sau un pat incomod

Daca insomnia este cauzata de factori externi sau de afectiuni conexe, CBD va poate trata cauzele insomniei. In timp ce cercetarile asupra CBD-ului sunt inca la inceput, unele cercetari sugereaza ca CBD poate trata anxietatea.

Un studiu publicat in 2019 a analizat daca CBD ar putea imbunatati somnul sau daca poate reduce anxietatea. Studiul a implicat 72 de subiecti, dintre care 47 aveau anxietate si 25 aveau un somn slab. Subiectilor li s-au administrat 25 de miligrame (mg) de CBD sub forma de capsule in fiecare zi. In prima luna, 79,2% dintre pacienti au raportat niveluri de anxietate mai mici si 66,7% au raportat un somn mai bun.

Durerea, care poate provoca si probleme de somn, poate fi remediata de CBD. O recenzie din 2018 din Frontiers in Pharmacology a remarcat faptul ca exista o cantitate justa de dovezi care sa sustina afirmatia ca CBD calmeaza durerea. Autorii sustin ca, prin reducerea durerii cronice, CBD poate imbunatati somnul. Un studiu efectuat in 2017 a mentionat, de asemenea, ca CBD poate fi util in tratarea RBD si ca arata potential in tratarea somnolentei excesive pe timpul zilei.

Cum functioneaza CBD pentru a imbunatati somnul

Chiar si studiile care concluzioneaza faptul ca CBD poate imbunatati somnul nu sunt intotdeauna in masura sa spuna de ce se intampla asta. Majoritatea studiilor mentionate mai sus subliniaza ca avem nevoie de mai multe cercetari despre CBD inainte de a intelege pe deplin cum ne afecteaza somnul. Cu toate acestea, asa cum este mentionat mai sus, multi cercetatori sustin ca CBD imbunatateste somnul, deoarece abordeaza cauzele profunde ale insomniei.

Cum se utilizeaza CBD pentru somn

Exista mai multe moduri de a utiliza CBD. Se prezinta in cateva forme diferite, inclusiv:

  • vaporizatoare concentrate
  • uleiuri si tincturi
  • pastile si capsule
  • comestibile

In general, vaparea introduce CBD in sistemul dvs. mai repede decat alte forme. Cu toate acestea, nu exista prea multe cercetari privind vaparea CBD, iar vaparea in general poate prezenta riscuri respiratorii.

Dozajul de CBD pe care il utilizati si timpul vor depinde de o serie de factori. Greutatea, chimia corpului si natura problemelor de somn vor afecta modul in care functioneaza CBD. Ceea ce functioneaza pentru unii oameni ar putea sa nu functioneze pentru altii.

Majoritatea studiilor clinice asupra CBD si a somnului au implicat administrarea intre 25 si 1500 mg de CBD pe zi. Cel mai bine este sa incepeti cu o doza mica si sa o cresteti treptat pana cand gasiti ceva care functioneaza cel mai bine pentru dvs. O mare parte din cercetarile referitoare la CBD, anxietate si somn au remarcat faptul ca multi pacienti nu observa o diferenta imediata. Studiul din 2019 mentionat mai sus a mentionat ca a fost nevoie de aproximativ o luna pentru ca subiectii sa observe o diferenta. Aveti rabdare si amintiti-va ca este putin probabil sa obtineti rezultate imediate.