6 modalitati naturale de a face fata anxietatii si stresului

Anxietatea este o problema comuna care afecteaza milioane de oameni in fiecare an; iar stresul este adesea o componenta directa a acelei anxietati. Incorporarea urmatoarelor practici si tehnici in rutina zilnica va poate ajuta sa va imbunatatiti calitatea vietii si ar trebui sa fie primul pas pe care il faceti in efortul dvs. de a reduce nivelul de stres si anxietate.

Respiratia prin yoga
Concentrarea asupra respiratiei este un exercitiu clasic de respiratie yoga. Datorita fapului ca nu poti fi anxios in timp ce respiri adanc, aceasta tehnica este imediat relaxanta. Respiratia profunda este foarte eficienta in ceea ce priveste reducerea stresului si anxietatii.

Asezati-va intr-un loc confortabil si linistit si inchideti ochii. Expirati complet pe gura, apoi inspirati pe nas. Tineti-va respiratia timp de 7 secunde, apoi expirati incet pe gura timp de 8 secunde. Repetati acest exercitiu de respiratie de mai multe ori pana cand va mai calmati.

O plimbare
O plimbare lunga este o forma de exercitiu care elibereaza endorfine – iar endorfinele te fac sa te simti mai bine. Si, desi o plimbare te poate ajuta cu siguranta la stres, nimic nu depaseste o plimbare de calitate prin natura – chiar daca este prin parc.

Extracte din plante
Ierburile au fost folosite timp de secole pentru a imbunatati calitatea vietii oamenilor. Simpla aroma si actiunea chimica a multor plante si extracte din plante pot oferi beneficii care ajuta la relaxarea unei minti anxioase si usurarea gandurilor. Consumul de ceai de musetel de cateva ori pe zi, de exemplu, produce un efect relaxant atat asupra mintii, cat si a corpului. Uleiul de lavanda este o alta planta populara care poate ajuta la stres. Puneti cateva picaturi de extract de levantica intr-o ceasca de apa clocotita, apoi inspirati usor aroma. Puteti pune chiar si cateva picaturi de extract de ulei esential pe incheietura mainii sau pe clavicula si permiteti terpenelor aromatice sa va calmeze si sa va calmeze mintea. In afara de ceai si uleiuri, consumul de alimente naturale in general, poate ajuta la echilibrarea nivelurilor instabile de stres.

Meditatie constienta
Meditatia a fost folosita timp de secole de catre budisti si acum a devenit o tehnica relativ generala pentru ameliorarea stresului. Aceasta forma de meditatie se realizeaza prin angajarea activa in fiecare moment care trece; concentrandu-va si experimentand ceea ce se intampla in imprejurimile voastre imediate – respiratia dvs., zgomotul traficului din departare, zumzetul unui frigider – veti lasa mintea sa scape de grijile si temerile continue care produc anxietate si stres. O practica zilnica de meditatie timp de 10 minute, in care sunteti constient si va angajati activ in prezent, poate ajuta la reducerea stresului care provine din tiparele de gandire negative.

O baie fierbinte
O baie calda linistitoare este intotdeauna o modalitate excelenta de relaxare. Si daca adaugati cateva picaturi de ulei de lavanda, puteti transforma un mediu intr-o experienta de alta natura, de tip spa. De asemenea, adaugand sare Epsom poate creste efectului calmant al unei bai fierbinti. Apa fierbinte in sine creste temperatura corpului, ceea ce poate contribui la imbunatatirea dispozitiei generale. In cele din urma, apa fierbinte ajuta si la ameliorarea tensiunii musculare, care este adesea o cauza directa de stres.

Consumati alimente calitative, nutritive
Multi oameni mananca atunci cand se simt stresati sau anxiosi, dar putini isi dau seama ca mancarea de calitate slaba poate exacerba stresul si anxietatea. Este important sa luati micul dejun daca suferiti de anxietate cronica sau temporara si puteti lua si o gustare sanatoasa la mijlocul zilei, cum ar fi o ciocolata neagra sau nuci. Alimentele care contin colina nutritiva esentiala (cum ar fi ouale) pot ajuta la scaderea anxietatii. De fapt, studiile arata de fapt ca o deficienta a colinei poate duce la niveluri mai ridicate de anxietate.

Prin incorporarea uneia sau mai multora dintre practicile de mai sus in viata de zi cu zi, este posibil sa puteti reduce tangibil nivelul de anxietate si stres si sa va simtiti mai echilibrat emotional. Una peste alta, depuneti un efort constient pentru a va trata corpul asa cum merita sa fie tratat – mancati bine, odihniti-va din plin, mentineti corpul in miscare si implicati-va in activitate fizica si veti observa ca anxietatea si stresul nu mai trebuie sa fie o componenta majora a vietii tale.